„POTRZEBUJEMY KOLEJNYCH PRACOWNIKÓW NA WTOREK”

Poniżej zasłyszana historia w pewnej firmie produkcyjnej na południu Polski.
Wydaje się, że opowieść ta dobrze ilustruje sytuacje jakie zachodzą niestety dość często: Funkcjonowanie poszczególnych działów w swoistych "silosach", kierowanie się wyłącznie swoimi priorytetami, nierozumienie specyfiki pracy innych działów. Zapraszam do lektury...

Pewnego dnia kierownik produkcji przyszedł do HR Business Partnera. Bardzo przejęty zakomunikował, że potrzebnych jest pilnie kilku dodatkowych pracowników produkcji, ponieważ dział handlowy pozyskał nowe zlecenie produkcyjne. Okazało się, że ludzi trzeba zapewnić w ciągu tygodnia.

Wbrew pozorom nie było to takie łatwe. HRBP musiał nie tylko pozyskać pracowników mając de facto pięć dni roboczych, ale i zapewnić przygotowania ich wejście do organizacji. Konieczne były badania, szkolenie BHP, wystawienie umów, zorganizowanie przydziału ubrania roboczego, itp.

W efekcie podjętych działań HRBP zorganizował sporym wysiłkiem odpowiednie osoby. Po pierwszym dniu ich pracy skontaktował się z kierownikiem produkcji. Był ciekaw, jak nowi pracownicy dali sobie radę z produkcją tego nowego zamówienia. Kierownik powiedział:

— Poszło wszystko jak trzeba. Ustawienie linii do produkcji trwało 10 minut, a produkcja 47 sekund. Dali radę.

Podobno wyraz twarzy HRBP był bezcenny. Za resztę zapłaciła firma.

blog comments powered by Disqus